Norske hemmeligheter

På andre samling på HiOA hadde vi en workshop med Cathrine Louise Finstad hvor ble vi kjent med prosjektet hun driver, Norske Hemmeligheter. Det er en nettside hvor man kan sende inn hemmeligheten sin helt anonymt og kanskje få den illustrert og publisert. Et morsomt og frigjørende prosjekt, syns jeg. Tenk å se ens egen hemmelighet på trykk, åpent for hvem som helst å lese!

Det kommer visst inn et stort antall hemmeligheter til prosjektet, og det legges ut nye illustrerte hemmeligheter hver dag. Vi på studiet har fått gleden av å illustrere fire av dem. Føler nesten at jeg har fått et slags eierforhold til hemmelighetene etter å jobbet med dem en stund, at det kunne vært mine egne hemmeligheter, men det er det altså ikke. Likevel har det vært morsomt å prøve å lage en illustrasjon som passer til hver hemmelighet. Jeg håper jo at de som har sendt dem inn kommer til å like den ferdige illustrasjonen når de ser den.

Jeg har brukt papir i ulike farger, kullstift, akrylmaling og fargeblyanter når jeg har illustrert mine fire hemmeligheter. Deretter har jeg skannet dem og lagt på tekst i bilderedigeringsprogrammet GIMP. Slik ble resultatet:

Norske_hemmeligheter_AA_web2 Norske_hemmeligheter_miljø_web_LITEN Norske_hemmeligheter_snap_web_LITEN Norske_hemmeligheter_dusj2_web_LITEN

Her kan du lese flere norske hemmeligheter: http://norske-hemmeligheter.blogspot.no/

One thought on “Norske hemmeligheter

Legg igjen en kommentar

